Po skvělém úspěchu, dosaženém v Českém Krumlově, se Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou vypravili do Slovinska na tamní Rally Saturnus. Potvrdili dobrou formu a podobně jako v jižních Čechách obsadili i v Ljubljaně se svým Subaru Impreza WRX STI třetí příčku absolutního pořadí, tentokrát za dvěma vozy kategorie R4.
Fotogalerie (6)
Ke stažení
Když byla vydána startovní listina 37.ročníku slavné slovinské Rally Saturnus a posádka Vojtěch Štajf - František Rajnoha se v ní objevila se startovním číslem 4, vzal si to celý Subaru Duck Czech National Team tak trochu za závazek a cíl: o čtvrtou příčku v konečném pořadí bychom se měli poprat. Za své hlavní soupeře Štajf s Rajnohou považovali před startem tradiční účastníky tohoto podniku - otce a syna Gassnerovi (u nichž z jednoho sálá nekonečná zkušenost a z druhého dravost mládí), ale také Turka Avciho, který si na vůz Mini S2000 nalepil nejnižší startovní číslo ze všech. Neznámou pak představoval mladý Němec Kössler s dalším vozem Subaru (ve specifikaci R4), lepší výkon než u nás v Krumlově se dal čekat i od Maďara Puskádiho s dalším vozem S2000. Počítalo se samozřejmě i s celou plejádou slovinských závodníků, kteří místní podmínky znají nejlépe.
Soutěž začala krátkou páteční superspeciálkou, kde byly rozdíly na špici minimální. Už tady se ale do čela dostal mladší z Gassnerů se zkušenostmi ze světového šampionátu, který pak s jedinou výjimkou ovládl všechny testy a soutěž se svým vozem kategorie R4 vyhrál. Na první sobotní zkoušce se ale už začalo formovat i pořadí za ním. „Naše posádka vzala úvodní erzetu dne jako první ostré seznámení s novými pneumatikami na suchém a kluzkém asfaltu, František si navíc musel najít rytmus čtení rozpisu, vhodný pro zdejší erzety," popisuje Štajf. Byl z toho pro něj nicméně solidní čtvrtý čas, když se kromě obou Gassnerů dokázal dopředu vmáčknout i talentovaný Humar, který Saturnus vyhrál v minulých dvou ročnících. Další dramatické bitvy popisuje pražský pilot: „Následovala rychlostní zkouška Metnaj, na které jsme před pár lety dělali s Michalem Ernstem ve velké rychlosti hodiny, a tak jsem se na ní o to víc soustředil. Zajeli jsme třetí čas a posunuli se před Humara, útok nicméně zahájil i mladý Němec Kössler. Ten byl se svým Subaru ve specifikaci R4 ze všech nejrychlejší při prvním průjezdu dlouhým testem Višnja Gora a po dalším dobrém čase dokonce poskočil nakrátko před nás. Své ambice ale zjevně přecenil. Toužil po našem skalpu a asi chtěl porazit i svého krajana Gassnera staršího, pak ale dvakrát po sobě chyboval a druhé opuštění trati už znamenalo pro jeho slovinské účinkování konečnou. Naše ryze produkční Subaru však předtím s jeho vozem drželo bez problémů krok, a to přestože jsme se vyhnuli všem krizovým situacím. Drželi jsme vysoké tempo až do samotného závěru soutěže a málem se to vyplatilo - zkušenější z Gassnerů byl nakonec v cíli o pouhé čtyři vteřinky před námi. Přestože jsme jej nedostihli a mírně žehrali na náš opatrnější úvod, jsme s konečnou třetí příčkou maximálně spokojeni. Vždyť za námi zůstali Avci i celá místní špička v čele s Humarem.
Stejně jako v Krumlově z toho pro nás bylo bronzové umístění, stejně jako v Krumlově nejlepší výsledek z mých startů na dané soutěži. Zkušenosti z jižních Čech jsme navíc použili při jedné speciální příležitosti. Už jsme po krumlovském ataku Vaška Pecha věděli, že je třeba na stupních vítězů mít nachystané šampaňské v pohotovostní poloze a na soupeře s ním zaútočit jako první. No a tak stejně, jak byl v Jelence zmáčen Franta Rajnoha, inkasovala teď pro změnu od nás podobný útok spolujezdkyně vítězného Gassnera, tedy Ursula Mayrhofer. Naše auto pak i prošlo důkladnou závěrečnou technickou prohlídkou a pečliví slovinští technici po ní potvrdili, že zcela odpovídá předpisům třídy 3, to mi udělalo na závěrečné tiskové konferenci samozřejmě také radost. Tam se ale probírala i další věc - Gassner junior otevřeně řekl, že FIA by měla přehodnotit svůj předpis o nových pneumatikách, a v tom jsem jej jednoznačně podpořil. Ve Slovinsku jsme s pneumatikami totiž získali velmi negativní zkušenosti. Na suchých tratích se velmi rychle opotřebovávaly a naše auto někdy dojíždělo do cíle rychlostních zkoušek doslova na drátech. A tak nejen, že pneumatiky nedrží tak dobře, jako ty starší - jsou ale také dražší a navíc méně vydrží, zejména na našich těžších produkčních vozech. Dlouhé a technické slovinské rychlostní zkoušky byly i zátěží pro brzdy, a tak závěry nejdelších rychlostních zkoušek, ty byly v kombinaci přehřívajícících se brzd a sjetých, opotřebených pneumatik, což bylo někdy i dost nebezpečné. Ale pro nás naštěstí ve Slovinsku vše dopadlo dobře, dojeli jsme bez potíží do cíle, získali cenné třetí místo a s ním i dost bodů do Evropské rally-trofeje. Myslím, že jsme dobře reprezentovali a také se odměnili dobrým výsledkem našim obětavým mechanikům, kteří teď mají spoustu práce při přípravě hned několika vozů najednou. My už se těšíme do Hustopečí a doufám, že si tam užijeme pěkně souboje s Petrem Hozákem i dalšími našimi piloty produkčních vozů. Snad na Moravě i prodloužíme naši úspěšnou sérii," uzavírá Štajf.
Karel Špaček, media team
Foto ©: Uroš Modlic
Kontakt: |
|||||
DanCars CZ s.r.o. Krnovská 82 746 01 Opava |
Autosalon: Tel., Fax: 553 719 296 Tel. : 553 626 335 |
Mobil: Tel.: 602 705 909 Tel.: 608 848 770 |
Servis: Tel.: 553 610 630 Tel.: 606 705 506 |
Jak se k nám dostanete? |
|
E-mail: info@subaru-opava.cz | Web: www.subaru-opava.cz | facebook ![]() |
|||||
Obchodní podmínky DanCars CZ s.r.o. Informace o zpracování a ochraně osobních údajů (GDPR)
|
|||||
![]() R. Sukeník | Design: D. Rafaj | Technické řešení Nowonet |