Vaše soukromí je pro nás důležité

Vážení zákazníci, vážíme si soukromí každého z vás. Stisknutím tlačítka „Přijmout vše" souhlasíte s tím, abychom vám poskytovali smysluplné a užitečné služby na základě vašich údajů o sledování. Souhlas udělujete pro DanCars CZ s.r.o. a můžete ho kdykoliv změnit v části "Předvolby". Více o souborech cookies zde.

cookies

Cookie - Nastavení

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné ke správnému fungování webu a všech jeho funkcí, které nabízí, např. působení filtrů, ukládání nastavení soukromí, apod. Zajišťují základní provoz webu, proto musí být zapnuty trvale.

Analytické cookies


Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.

Reklamní cookies


Reklamní cookies používáme proto, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
DanCars CZ s.r.o. potřebuje Váš souhlas s použitím souborů cookies, abychom Vám mohli zobrazovat informace v souladu s Vašimi zájmy.
 
 
 
První etapa Carrery: zběsilý úprk horami do Oaxaky
 
Zdroj: LCP CRRT

První etapa Carrery: zběsilý úprk horami do Oaxaky

První etapa důkladně odkryla karty, jaký že závod vlastně Carrera Panamericana je. Celkem osm měřených úseků sice vytvořilo zhruba pětinu délky etapy, ale fakticky se musela etapa odzávodit po celé svojí délce. Časové intervaly jsou totiž neúprosné...

 

Fotogalerie (6)

Ke stažení

 
 

 

Přesto se s etapou posádky českého La Carrera Panamericana teamu vypořádaly se ctí a bez technických problémů. Ale i ony poznaly tvrdit mexického chlebíčku při přejezdech. „Itinerář sice obsahuje některé body, které si dokážeme na tripmasteru intervalově odpíchnout, ale od vzniku itineráře se stalo třeba to, že se část silnice frézuje a zmizí orientační body, jako jsou patníky a podobně. Už tím se celý diktát rozhodí. Další samostatnou kapitolou jsou průjezdy městy, třeba výjezd z Veracruzu dnes zdržel prakticky úplně všechny," líčil své dojmy navigátor Karel Jirátko.

 

Češi se museli vyrovnávat i s následky dalšího mexického faktoru, totiž nadmořské výšky. Ta během první etapy, kdy se startovalo od moře, dosahovala až 3000 metrů nad mořem. V takové výšce významně klesá výkon motorů, což znevýhodnilo hlavně malé Subaru Vojty Štajfa a jeho atmosférický motor o objemu 1,6 litru. „Ve vysokých nadmořských výškách auto prostě nemá výkon, občas kucká a netáhne, zkrátka nedostatek kyslíku je opravdu znát. Ale mohlo to skončit i hůř, kousek před námi startovalo atraktivní americké auto, polepené zářivě lesklou stříbrnou fólií. Shořelo na troud, nezbylo z něho vůbec nic," říká Vojta a jeho navigátor Vladimír Zelinka dodává: „Když vyjedeme nahoru do hor, jede to jak škodovka stodvacítka, zato ve sjezdech nám to jde a dokážeme leccos nahnat. I kvůli tomu, že brzdy se nám moc neopotřebovávají."

 

Posádka Petra Kačírka a Jardy Jugase etapu sice odjela bez problémů, ale pár krizových okamžiků se našlo: „Řízneme zatáčku a v ní tři osli, hned se bylo čemu vyhýbat. Při rychlostkách v horách zkrátka budeme muset počítat s tím, že se na trať připlete dobytek. Dnešní vložky navíc byly každá charakterově jiná, některé byly v rozporu s tím, jaké jsem měl o Carreře představu, tedy velmi hrubé a opravdu nepřátelské k pneumatikám," hlásil Jarda Jugas po příjezdu do servisní zóny. Také pohledné kupé BMW zaznamenalo velký úbytek výkonu motoru ve vysokých nadmořských výškách.

 

Průvodním rysem Carrery je nesmírně těsný časový plán. Že na servis mají posádky v servisních zónách 35 minut, to je běžná praxe. Jenže přejezdy mezi nimi prakticky nelze bez penalizace odjet v rámci běžných pravidel silničního provozu, a to ani v mexických volnomyšlenkářských dimenzích. Je normální praxí, že rychlosti na přejezdech přesahují 150 km/h a řada manévrů musí jít až na samotnou hranu rizika, samozřejmě za plného provozu, mezi přetíženými belhajícími se kamiony a domácími řidiči, kteří si s pravidly hlavu nelámou. Opravdu krušnou situaci, kdy šlo o mnoho, zažil na přejezdu do servisní zóny Jarda Petrásek. „Předjížděl jsem pomalé místní vozidlo asi stočtyřicítkou, když se zleva přihnal italský soupeř, zhruba dvoustovkou, a jal se předjíždět i on mě. Poněkud mi očesal levý bok auta, bílé Porsche má první silniční lišej. Šel jsem si to s ním vyříkat po svém, ale nic na tom nezměním. Mohl to být karambol s fatálními důsledky pro nás oba a odnesli jsme to jen odřeným bokem vozu." Nutno dodat, že podobně zběsilému přesunu čelí i posádky doprovodných vozidel, a tak není nouze o situace, kdy unavení mechanici ženou pětitunový servisní Ford F350, po střechu naložený náhradními díly, po státní silnici i stopadesátkou, jen aby stihli včas rozložit zázemí v servisní zóně. Její organizací a profesionalitou naopak český tým v Mexiku vyniká, ani místní favorité s 650koňovými studebakery se nemohou pochlubit tak kvalitním zabezpečením. A když už jsme u rychlosti, v letošním ročníku se pořadatelé rozhodli omezit maximální povolenou rychlost na 250 km/h. Českých posádek se to sice netýká, ale ještě vloni pokořovaly na rovných úsecích některé studebakery i hranici 300 km/h.

 

Závěr etapy byl pro zdejší oblast poněkud netypicky poznamenán deštěm, takže posádky poslední vložku odjely jen na volno, neboť zejména pro přemotorované americké studebakery s technikou vozidel NASCAR by jízda po mokrém povrchu na pneumatikách bez vzorku byla nadmíru nebezpečná. Do deště bude pravděpodobně startovat i etapa druhá.

 

Při večerním briefingu dostala posádka Vojty Štajfa ocenění za druhé nejlepší etapové umístění ve třídě Historica A pro čtyřválce s objemem do dvou litrů. V celkovém pořadí třídy se přetahuje o celkové vedení a v absolutním hodnocení je na 29. místě. Petr Kačírek je celkově čtyřicátý, jen o jednu příčku před Jardou Petráskem. Výsledky zveřejňují pořadatelé vždy až pozdě večer a ještě s mnoha zmatky, takže bývá ještě předmětem protestů. „Třeba dnes nám načetli na třetí vložce čas někde na pátém místě od konce, byť jsme na ní několik soupeřů fyzicky předjeli. Nakonec to pořadatelé museli uznat," říká Vojta.

 

Etapa s mnoha výškovými rozdíly bude i druhá, která posádky zavede do mumraje Distrito Federal, neboli hlavního města Ciudad de México. Jiný program bude mít patronka našeho týmu Anna Polívková, která se zúčastní exkurze v továrně na výrobu tradiční mexické pálenky Nezval, spolu s Karlem Janečkem a dalšími týmovými hosty.

 

Sdílejte s námi naše nadšení a sledujte dění v našem týmu při závodě na našem facebookovém profilu, který je snadno dostupný z webových stránek!

 

Jiří Vintr

La Carrera Panamericana Czech Republic Rally Team

 

Foto ©: Petr Frýba

 

 
 

banner Forester ENTRY

 
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Comfort   Vůz dorazí fyzicky do 4 dnů od sepsání závazné objednávky!  
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Comfort
     
    1 592 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Comfort   Vůz dorazí fyzicky do 4 dnů od sepsání závazné objednávky!  
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Comfort
     
    1 592 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive   Vůz dorazí fyzicky v lednu 2023, pro dodání je třeba sepsat závaznou ...
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive
     
    1 660 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive   Vůz dorazí fyzicky v lednu 2023, pro dodání je třeba sepsat závaznou ...
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive
     
    1 672 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive+   Vůz dorazí fyzicky do 4 dnů od sepsání závazné objednávky!
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive+
     
    1 712 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive+   Vůz dorazí fyzicky v prosinci 2022, pro dodání je třeba sepsat závaznou ...
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive+
     
    1 712 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive+   Vůz dorazí fyzicky v prosinci 2022, pro dodání je třeba sepsat závaznou ...
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive+
     
    1 712 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S ES Executive Lineartronic Fotografie předaného vozu s příslušenstvím za příplatek.
     
    [+ číst více]
     
    22 Impreza 1.6i-S Executive
     
    762 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2021 Impreza 2.0i-S ES Active Lineartronic MHEV
     
    [+ číst více]
     
    21 Impreza 2.0ie-S ES Active MHEV
     
    752 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i ES Active Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i ES Active, CVT
     
    682 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i ES Active Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i ES Active, CVT
     
    682 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i ES Active Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i ES Active, CVT
     
    682 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i ES Active Lineartronic  
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i ES Active, CVT
     
    670 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S Comfort EyeSight Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Comfort, CVT
     
    735 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S ES Comfort Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Comfort, CVT
     
    747 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S Comfort EyeSight Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Comfort, CVT
     
    747 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S ES Executive Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Executive, CVT
     
    792 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S ES Executive Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Executive, CVT
     
    792 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 2.0i-S ES Comfort  
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 2.0i-S ES Comfort MHEV
     
    870 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 XV 2.0i-S ES Comfort Navi Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 2.0i-S ES Comfort Navi MHEV
     
    922 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 XV 2.0i-S ES Executive+ Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 2.0i-S ES Executive+ MHEV
     
    992 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    23 Forester 2.0ie-L ES Active
     
    [+ číst více]
     
    23 Forester 2.0ie-L Active MHEV
     
    0 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0ie-L Active
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-L Active MHEV
     
    937 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-L ES Active Lineartronic   Ilustrační obrázky vozu.  
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-L Active MHEV
     
    937 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    23 Forester 2.0i-S Comfort Lineartronic    
     
    [+ číst více]
     
    23 Forester 2.0ie-S Comfort MHEV
     
    1 052 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    23 Forester 2.0i-S Comfort Navi Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    23 Forester 2.0ie-S Comfort Navi MHEV
     
    1 072 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-S Comfort Navi Lineartronic Fotografie vozu s příslušenstvím za příplatek.
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Comfort Navi MHEV
     
    1 072 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-S Sport Lineartronic Ilustrační fotografie vozu MR2022.
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Sport MHEV
     
    1 112 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-S Sport Lineartronic Ilustrační obrázky vozu MR2022.  
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Sport MHEV
     
    1 112 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0ie-S Executive/kůže dle výběru: černá nebo hnědá  
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Executive MHEV
     
    1 172 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-S Executive Lineartronic - hnědý kožený interiér (nebo černý kožený interiér ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Executive MHEV
     
    1 172 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-S Executive Lineartronic - interiér tmavá kůže  
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Executive MHEV
     
    1 142 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    23 Forester 2.0i-S ES Executive v barvě bílá Crystal perleť/tmavý kožený interiér
     
    [+ číst více]
     
    23 Forester 2.0ie-S Executive MHEV
     
    1 172 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Active ES Lineartronic Ilustrační fotografie nejvyšší výbavy Touring - barva ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Active
     
    1 085 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Active ES Lineartronic  
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Active
     
    1 097 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Active ES Lineartronic  
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Active
     
    1 097 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    23 Outback 2.5i-L Comfort ES Lineartronic   Ilustrační fotografie MR2021!  
     
    [+ číst více]
     
    23 Outback 2.5i Comfort
     
    1 162 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Comfort ES Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Comfort
     
    1 162 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Comfort ES Lineartronic Ilustrační fotografie předaného vozu MR2021.
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Comfort
     
    1 162 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Field ES Lineartronic  
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Field
     
    1 192 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Field ES Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Field
     
    1 180 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Field ES Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Field
     
    1 192 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Field ES Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Field
     
    1 192 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: modrá metalíza/světlý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: stříbrná metalíza/tmavý kožený interiér
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 240 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: bílá perleť/tmavý kožený interiér
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: bronzová metalíza/hnědý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: zelená metalíza/tmavý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: červená perleť/tmavý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: světle modrošedá Storm metalíza/světlý kožený ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: zelená metalíza/hnědý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: modrá perleť/tmavý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: šedá metalíza/hnědý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
 
 

Kontakt:

DanCars CZ s.r.o.
Krnovská 82
746 01 Opava
Autosalon:
Tel., Fax: 553 719 296
Tel.        : 553 626 335 
Mobil:
Tel.: 602 705 909
Tel.: 608 848 770
Servis:
Tel.: 553 610 630
Tel.: 606 705 506

Jak se k nám dostanete?

E-mail: info@subaru-opava.cz | Web: www.subaru-opava.cz | facebook Facebook logo

Obchodní podmínky DanCars CZ s.r.o.     Informace o zpracování a ochraně osobních údajů (GDPR)

 

© 2005 - 2022 veškerá práva vyhrazena DanCars CZ s.r.o.
R. Sukeník | Design: D. Rafaj | Technické řešení Nowonet