Vaše soukromí je pro nás důležité

Vážení zákazníci, vážíme si soukromí každého z vás. Stisknutím tlačítka „Přijmout vše" souhlasíte s tím, abychom vám poskytovali smysluplné a užitečné služby na základě vašich údajů o sledování. Souhlas udělujete pro DanCars CZ s.r.o. a můžete ho kdykoliv změnit v části "Předvolby". Více o souborech cookies zde.

cookies

Cookie - Nastavení

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné ke správnému fungování webu a všech jeho funkcí, které nabízí, např. působení filtrů, ukládání nastavení soukromí, apod. Zajišťují základní provoz webu, proto musí být zapnuty trvale.

Analytické cookies


Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.

Reklamní cookies


Reklamní cookies používáme proto, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
DanCars CZ s.r.o. potřebuje Váš souhlas s použitím souborů cookies, abychom Vám mohli zobrazovat informace v souladu s Vašimi zájmy.
 
 
 
Češi dobyli slavnou Carreru Panamericanu 60 let po Jaroslavu Juhanovi
 
Zdroj: LCP CRRT

Češi dobyli slavnou Carreru Panamericanu 60 let po Jaroslavu Juhanovi

Po stopách Jaroslava Juhana, šedesát let poté, se vydal početný český La Carrera Panamericana Czech Republic Rally Team. Hned při své první účasti na slavné Carreře dokázal dojet se všemi třemi vozy do cíle 3500 kilometrů dlouhého závodu, k tomu dokázal Vojtěch Štajf proměnit vůbec první historickou účast vozu Subaru ve vítězství ve třídě Historica A Plus, přičemž Petr Kačírek a Jaroslav Petrásek skončili ve svojí kategorii Historica B na 4. resp. 8. místě.

 

 

Fotogalerie (7)

Ke stažení

 
 

Plán na účast ve slavné Carreře uzrál v hlavě Vojtěcha Štajfa, letošního vicemistra FIA zóny střední Evropy v rally, více než dva roky před samotnou účastí. Carrera Panamericana skrývá atraktivní a zároveň tajemnou českou stopu. První epocha soutěže, konaná v letech 1950-1954, zaznamenala úspěšnou účast českého rodáka Jaroslava Juhana, který na věhlasnou Carreru přivedl značku Porsche. Od té doby se Carrery Češi neúčastnili. Se Štajfem se do realizace pustili Jaroslav Petrásek, který se sportovně do té doby etabloval spíše ve snowboardingu a v bezmotorovém létání, a závodník Petr Kačírek. Rychle přibyli i spolujezdci, Vladimír Zelinka, Jaroslav Jugas a Karel Jirátko. Komplikovanější byla otázka soutěžní techniky. Carrera se jezdí s upravenými historickými vozy, z nichž ten nejmladší smí být z roku 1972. Štajf pro svůj záměr našel velmi vzácné kupé na bázi Subaru Leone z roku 1972 a navázal na dlouholetou spolupráci s japonskou značkou, Kačírek zůstal věrný vozu BMW, tedy značce, s níž běžně závodí na okruzích, pro Carreru získal krásné kupé 2800 CS z roku 1969. Petrásek, rovněž Jaroslav, šel v Juhanových stopách a vybavil na Carreru sportovní Porsche 911.

 

Všechny tři vozy vznikaly v dílnách Subaru Czech Rally Teamu pod vedením šéfmechanika Pavla Janouška. Zejména Subaru a BMW se stavěly prakticky celé znova, původní vozy byly značně poškozené korozí, spoustu dílů bylo potřeba poshánět a řadu řešení, naopak vymyslet, navrhnout a zrealizovat úplně nově. Na vozech se pracovalo po celý rok, ke konci i dnem a nocí tak, aby se skvostné a skvěle řemeslně zpracované soutěžní speciály vydaly začátkem září spolu s celým servisním materiálem ve dvou kontejnerech přes moře do Veracruz, což je mexický přístav, kde soutěž také začínala. Paralelně, probíhalo mediální, marketingové a finanční zajištění účasti, která byla asi nevětší výpravou na jakékoli soutěži v historii českého motoristického sportu. Tým v Mexiku doplnila i herečka Anna Polívková, vnučka Jaroslava Juhana, která se po celý rok před soutěží i během ní stala patronkou týmu a jeho mediální tváří.

 

Úvodní fáze české účasti byla předstartovní. Znamenala dopravu celé logistické části týmu do Veracruz, převzetí kontejnerů, vybavení celních formalit a přeskládání celého materiálu do pronajatých doprovodných vozidel. Do vozu Jardy Petráska byl ještě domontován náhradní motor, který putoval do Mexika letecky a na nějž jezdec musel dlouho čekat na celním úřadě v Mexico City. Po přejímkách ve World Trade Centru ve Veracruzu se rozběhla hlavní soutěžní část ze sedmi etap.

 

Hned od úvodu se Češi rozhodli vsadit na jistotu a s narůstajícími zkušenostmi postupně zrychlovat. Celou rallye poznamenaly dva faktory: zaprvé to byla vysoká nadmořská výška, která v kombinaci s nízkooktanovým mexickým benzínem zásadně omezovala použitelný výkon motorů. Posádky se s ní potýkaly od začátku do konce, pohybovaly se běžně v nadmořských výškách od 2800 do 3400 metrů nad mořem. Druhým faktorem byla mimořádná časová napjatost celé soutěže, která znamenala nejen nutnost závodit na rychlostních zkouškách, ale být maximálně rychlý a efektivní i na přejezdech mezi nimi. Rychlostní průměry při přejezdech se nezřídka od těch na erzetách nelišily. Podobně efektivní musela však být i doprovodná vozidla. Carrera se tak stala mimořádně vypjatou honbou závodníků na rychlostních zkouškách i mimo ně, ale i doprovodů, které k veškeré práci ještě musely denně překonávat stovky kilometrů ve svérázném prostředí mexického silničního provozu.

 

Nejlépe si přesto od začátku vedl Vojtěch Štajf. Přestože měl ve své dvoulitrové třídě mezi místními matadory výkonový handicap s motorem o objemu 1,6 litru a jeho vůz  ve vysokých nadmořských výškách ztrácel výkon, brzy se etabloval na druhém místě v pořadí své třídy. Spoléhal hlavně na vynikající jízdní vlastnosti svého Subaru i na výkonné brzdy, stejně tak na maximálně čistou jízdu v zatáčkách, aby každé zpomalení nebylo násobeno další časovou ztrátou, která by plynula ze zhoršené akcelerace. Štajfa se však drželo i štěstí - zásadní porucha v podobě prasklého táhla plynového pedálu byla nepříjemná a jízda na ruční plyn byla i nebezpečná, ale stala se na přejezdu mimo rychlostní zkoušky, následovaném  policejním doprovodem až do cíle etapy. Když už se zdálo, že se Štajfovo Subaru přece jen protlačí před svého soupeře Raula Gonzaleze na dvoulitrovém VW Karmann, přišla porucha v podobě prasklé poloosy v etapě do Morelie. Štajf  ztratil téměř deset minut a souboj o čelo třídy se zdál být na první pohled ztracen. Jenže na technických rychlostních zkouškách začal Štajf svého soupeře postupně stahovat, a ten znervózněl. Předposlední den navíc Gonzalez zaznamenal poruchu olejového čerpadla a musel z etapy odstoupit, vynechal tři odpolední sekce, souboj byl znovu srovnán a rozhodnout musela poslední etapa, ve které Štajf už další zvrat nepřipustil a zvítězil rozdílem 16 sekund. Zároveň obsadil celkové 11. místo v absolutním pořadí, což je úspěch o to obdivuhodnější, že v soutěži startoval početný zástup speciálů až čtyřnásobně silnějších!

 

Petr Kačírek přivedl na Carreru novou zářící speciál BMW 3,0 CS a postupně se prodíral dopředu. Nezaznamenával časové ztráty a postupně obsazoval pozice ve druhé desítce celkového pořadí. Výjimkou byla třetí etapa do Toluky, v níž laboroval se špatnou funkcí zapalování a stávkujícími stěrači. Déšť byl totiž dalším rozhodujícím faktorem letošní Carrery, která byla jinak vždy považována za suchou soutěž. Podle sdělení pamětníků z řad soupeřů na Carreře nepršelo 22 let! Právě komplexní schopnosti Čechů na površích s různým stupněm adheze stály za konečným úspěchem. Ztráta z Toluky nakonec stála Kačírka umístění na pódiu ve třídě Historica B, ale jezdec sám byl dle svých slov po všech strastech náročné přípravy s konečným umístěním velmi spokojen.

 

Jaroslav Petrásek měl cestu Carrerou Panamericanou složitější. S dvoulitrovým Porsche ve třídě třílitrů byl poněkud výkonově handicapován už od počátku, navíc po první etapě přišly potíže s elektroinstalací vozu (rozdělovač), které mu neumožnily odstartovat do druhé a třetí etapy. Předpisy Panamericany však umožňují posádkám se s penalizací za neprojeté erzety do každé nové etapy vrátit. Pořadatelé chtějí umožnit posádkám, aby si soutěže především maximálně užily. Petrásek s Jirátkem po návratu do soutěže chytili správný rytmus a skončili v absolutním pořadí pětatřicátí, hlavně však dovedli své Porsche s jedním drobným šrámem po kolizi s neopatrným soupeřem na přejezdu do cíle.

 

Češi na Carreře uspěli. Zaujali pořadatele, místní média a politiky i soupeře samotné, kteří oceňovali jejich profesionalitu, vybavenost, obrovské pracovní nasazení a um mechaniků, perfektní řemeslné zpracování vozů, přátelské chování i smysl pro atraktivní design soutěžních vozidel a oblečení všech členů týmu. Získali si v Mexiku zasloužený respekt, důstojně uchopili dávný Juhanův odkaz, a tak není divu, že se příští rok chtějí na legendární Carreru vrátit, pokud možno v ještě hojnějším počtu. Je totiž na co navazovat!

 

 

Děkujeme Vám všem za podporu a za to, že jste po celou dobu sdíleli naše nadšení!

 

 

 

Jiří Vintr

La Carrera Panamericana Czech republic Rally Team

 

Foto ©: Petr Frýba

 

 
 

banner Forester ENTRY

 
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Comfort   Vůz dorazí fyzicky do 4 dnů od sepsání závazné objednávky!  
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Comfort
     
    1 592 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Comfort   Vůz dorazí fyzicky do 4 dnů od sepsání závazné objednávky!  
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Comfort
     
    1 592 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive   Vůz dorazí fyzicky v lednu 2023, pro dodání je třeba sepsat závaznou ...
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive
     
    1 660 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive   Vůz dorazí fyzicky v lednu 2023, pro dodání je třeba sepsat závaznou ...
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive
     
    1 672 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive+   Vůz dorazí fyzicky do 4 dnů od sepsání závazné objednávky!
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive+
     
    1 712 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive+   Vůz dorazí fyzicky v prosinci 2022, pro dodání je třeba sepsat závaznou ...
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive+
     
    1 712 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Solterra Executive+   Vůz dorazí fyzicky v prosinci 2022, pro dodání je třeba sepsat závaznou ...
     
    [+ číst více]
     
    23 Solterra Executive+
     
    1 712 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S ES Executive Lineartronic Fotografie předaného vozu s příslušenstvím za příplatek.
     
    [+ číst více]
     
    22 Impreza 1.6i-S Executive
     
    782 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2021 Impreza 2.0i-S ES Active Lineartronic MHEV
     
    [+ číst více]
     
    21 Impreza 2.0ie-S ES Active MHEV
     
    752 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i ES Active Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i ES Active, CVT
     
    682 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i ES Active Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i ES Active, CVT
     
    682 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i ES Active Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i ES Active, CVT
     
    682 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i ES Active Lineartronic  
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i ES Active, CVT
     
    670 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 XV 1.6i-S Comfort EyeSight Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Comfort, CVT
     
    765 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S ES Comfort Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Comfort, CVT
     
    777 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S Comfort EyeSight Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Comfort, CVT
     
    777 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S ES Executive Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Executive, CVT
     
    817 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 1.6i-S ES Executive Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 1.6i-S ES Executive, CVT
     
    817 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 XV 2.0i-S ES Comfort  
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 2.0i-S ES Comfort MHEV
     
    870 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 XV 2.0i-S ES Comfort Navi Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 2.0i-S ES Comfort Navi MHEV
     
    947 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 XV 2.0i-S ES Executive+ Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 XV 2.0i-S ES Executive+ MHEV
     
    1 002 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Forester 2.0ie-L ES Active
     
    [+ číst více]
     
    23 Forester 2.0ie-L Active MHEV
     
    965 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0ie-L Active
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-L Active MHEV
     
    937 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-L ES Active Lineartronic   Ilustrační obrázky vozu.  
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-L Active MHEV
     
    937 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2023 Forester 2.0i-S Comfort Lineartronic    
     
    [+ číst více]
     
    23 Forester 2.0ie-S Comfort MHEV
     
    1 092 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    23 Forester 2.0i-S Comfort Navi Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    23 Forester 2.0ie-S Comfort Navi MHEV
     
    1 072 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-S Comfort Navi Lineartronic Fotografie vozu s příslušenstvím za příplatek.
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Comfort Navi MHEV
     
    1 102 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 Forester 2.0i-S Sport Lineartronic Ilustrační fotografie vozu MR2022.
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Sport MHEV
     
    1 142 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    2022 Forester 2.0i-S Sport Lineartronic Ilustrační obrázky vozu MR2022.  
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Sport MHEV
     
    1 142 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0ie-S Executive/kůže dle výběru: černá nebo hnědá  
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Executive MHEV
     
    1 172 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-S Executive Lineartronic - hnědý kožený interiér (nebo černý kožený interiér ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Executive MHEV
     
    1 202 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Forester 2.0i-S Executive Lineartronic - interiér tmavá kůže  
     
    [+ číst více]
     
    22 Forester 2.0ie-S Executive MHEV
     
    1 142 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    23 Forester 2.0i-S ES Executive v barvě bílá Crystal perleť/tmavý kožený interiér
     
    [+ číst více]
     
    23 Forester 2.0ie-S Executive MHEV
     
    1 202 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Active ES Lineartronic Ilustrační fotografie nejvyšší výbavy Touring - barva ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Active
     
    1 085 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Active ES Lineartronic  
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Active
     
    1 097 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Active ES Lineartronic  
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Active
     
    1 097 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    23 Outback 2.5i-L Comfort ES Lineartronic   Ilustrační fotografie MR2021!  
     
    [+ číst více]
     
    23 Outback 2.5i Comfort
     
    1 162 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Comfort ES Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Comfort
     
    1 162 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-L Comfort ES Lineartronic Ilustrační fotografie předaného vozu MR2021.
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Comfort
     
    1 162 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Field ES Lineartronic  
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Field
     
    1 192 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Field ES Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Field
     
    1 180 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Field ES Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Field
     
    1 192 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Field ES Lineartronic
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Field
     
    1 192 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: modrá metalíza/světlý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: stříbrná metalíza/tmavý kožený interiér
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 240 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: bílá perleť/tmavý kožený interiér
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: bronzová metalíza/hnědý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: zelená metalíza/tmavý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: červená perleť/tmavý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: světle modrošedá Storm metalíza/světlý kožený ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: zelená metalíza/hnědý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: modrá perleť/tmavý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
  •  
     

    Výbava:

    22 Outback 2.5i-F Touring ES Lineartronic, barva: šedá metalíza/hnědý kožený interiér (alternativně ...
     
    [+ číst více]
     
    22 Outback 2.5i Touring
     
    1 252 000 Kč s DPH
 
 

Kontakt:

DanCars CZ s.r.o.
Krnovská 82
746 01 Opava
Autosalon:
Tel., Fax: 553 719 296
Tel.        : 553 626 335 
Mobil:
Tel.: 602 705 909
Tel.: 608 848 770
Servis:
Tel.: 553 610 630
Tel.: 606 705 506

Jak se k nám dostanete?

E-mail: info@subaru-opava.cz | Web: www.subaru-opava.cz | facebook Facebook logo

Obchodní podmínky DanCars CZ s.r.o.     Informace o zpracování a ochraně osobních údajů (GDPR)

 

© 2005 - 2022 veškerá práva vyhrazena DanCars CZ s.r.o.
R. Sukeník | Design: D. Rafaj | Technické řešení Nowonet